Projekt „katecheo.pl” ma za zadanie skonsolidować dotychczasowe działania w obszarze związanym z tożsamością narodową, kulturową i religijną. Ma ułatwić trwały dostęp do zasobów Nauki, Kultury, Edukacji.
Dotyczy opracowania platformy integrującej działania środowiska związanego z nauczaniem katechetycznym i nowym modelem kształcenia.
Ma stać się narzędziem dostosowanym do aspiracji współczesnego człowieka i wymagań cyfrowego świata.
1. Największa baza treści katechetycznych w formie nieograniczonej cyfrowej biblioteki.
2. Materiały dotyczące zagadnień katechetycznych podane w sposób uporządkowany poprzez multifunkcyjną wyszukiwarkę.
3. Pomysły na prowadzenie katechezy dla każdej grupy docelowej (dzieci, młodzież, dorośli, szkolnictwo wyższe oraz edukacja pozaszkolna);
4. Wspólne tworzenie i rozwijanie serwisu;
5. Promowanie najbardziej wartościowych materiałów oraz autorów;
6. Wymiana myśli i doświadczeń (cyfrowy brainstorming);
7. Nieograniczony dostęp do materiałów dydaktycznych dla katechetów, instytucji katolickich i innych osób, zainteresowanych poszerzaniem wiedzy z zakresu religii;
8. Możliwość tworzenia oraz zamieszczania własnych treści w każdym wymiarze (teksty/konspekty/prezentacje multimedialne/filmy wideo/ linki do materiałów źródłowych);
9. Możliwość uczestniczenia w seminariach i szkoleniach podnoszących kompetencje autorów tworzących treści na potrzeby portalu katecheo.pl (szkolenia z nowoczesnych aplikacji i narzędzi do tworzenia treści multimedialnych);
10. Optymalizacja pracy własnej i innych uczestników katecheo.pl celem uzyskania jak najlepszych treści katechetycznych w jak najkrótszym czasie.
Na obecnym etapie projektu prowadzone są prace związane z opracowaniem szablonu portalu internetowego, który posłuży jako narzędzie do wyszukiwania treści edukacyjnych. Warto odnotować, że:
Pierwszym etapem przygotowania platformy oraz jej użytkowników jest seminarium. Ma ono na celu podniesienie cyfrowych kompetencji jego uczestników według modelu SAMR. To nowoczesna metoda zarządzania zasobami wiedzy i danych cyfrowych, która między innymi objaśnia jak świadomie należy dążyć do zmiany w procesie nauczania i poznawania, używając technologii w sposób przemyślany.
Seminarium zostało przeprowadzone w systemie zdalnym, w czterech dogodnych terminach (do wyboru):
27 lutego 2024 godz. 19:00
29 lutego 2024 godz. 19:00
5 marca 2024 godz. 19:00
7 marca 2024 godz. 19:00
Dodatkowy termin: 9 kwietnia 2024 godz. 19.00
Podczas spotkań, merytoryczne i wartościowe wykłady poprowadzą specjaliści, umiejętnie łączący edukację, technologię, informację, multimedia oraz propedeutykę modelu SAMR w użyteczną wiedzą.
Szczegółowy program spotkania wygląda następująco:
Nasi prelegenci to wykwalifikowana kadra. Specjaliści, którzy w dostępny sposób wprowadzą słuchaczy w temat prowadzonego przez siebie wykładu.
Ks. Krzysztof Mielnicki: adiunkt, pracownik naukowo-dydaktyczny Akademii Katolickiej w Warszawie; wykładowca w Wyższym Seminarium Duchownym w Drohiczynie; dyrektor Wydziału Katechezy i Szkolnictwa Katolickiego Kurii Diecezjalnej w Drohiczynie i diecezjalny wizytator katechetyczny; organizator i prowadzący szkolenia dla nauczycieli religii; autor i redaktor ogólnopolskich programów i podręczników do nauczania religii dla dzieci i młodzieży oraz pomocy duszpasterskich; pomysłodawca i współtwórca portalu do pracy na lekcji religii i aplikacji dla bierzmowanych; katecheta w edukacji domowej; rzeczoznawca ds. oceny programów nauczania religii i podręczników katechetycznych przy Komisji Wychowania Katolickiego Konferencji Episkopatu Polski; konsultor Komisji Duszpasterstwa Konferencji Episkopatu Polski.
Ks. Łukasz Simiński: doktor teologii, prezbiter diecezji pelplińskiej, pracownik Wydziału Katechetycznego Kurii Diecezjalnej w Pelplinie, opiekun duchowy parafii pw. Podwyższenia Krzyża Świętego w Dąbrówce, katecheta w Technikum nr 1 im. Noblistów Polskich w Zespole Szkół Ekonomicznych w Starogardzie Gdańskim, diecezjalny duszpasterz Nauczycieli i Wychowawców, członekZespołu ds. prewencji ochrony dzieci i młodzieży w Diecezji Pelplińskiej, wykładowca katec
Krzysztof Wencki: od 1993 roku zawodowo zajmuje się mediami. Wraz z ekspansją Internetu w Polsce, tworzył lokalne portale internetowe oraz profile w powstających mediach społecznościowych takich jak Facebook, Instagram, Youtube i TikTok. Od 2018 roku jest członkiem zarządu Stowarzyszenia Polskie Telewizje Lokalne i Regionalne, która zrzesza ponad 70 lokalnych stacji telewizyjnych i dociera według ostatnich badań do prawie 5 mln mieszkańców Polski. Prowadzi szkolenia w zakresie ogólnopojętych mediów elektronicznych oraz praktycznego zastosowania rozwiązań sztucznej inteligencji AI.
Małgorzata Nowak: pracownik dydaktyczny, katechizuje w Szkole Podstawowej im. św. Jana Pawła II w Pomysku Wielkim. Współpracuje z Wydziałem Katechetycznym, Wydziałem Duszpasterskim oraz Duszpasterstwem Rodzin Diecezji Pelplińskiej. Animatorka z powołania i zamiłowania. Uwielbia pracę twórczą. Pasjonatka myślenia wizualnego w edukacji i wszelkich artystycznych form głoszenia Ewangelii. Wykorzystuje współczesne technologie w codziennej pracy nauczyciela religii, a także administruje szkolną stronę internetową www.
Paweł Poziemski: dyplomowany licencjat Informatyki Medialnej i Logistyki. Obecnie studiuje Informatykę i Ekonometrię na Uniwersytecie Gdańskim ze specjalizacją Aplikacje w Biznesie. W kręgu jego zawodowych zainteresowań są także media, zwłaszcza nowe formy przekazu, w tym zjawisko manipulacji informacjami. Poza studiami oddaje się pasji do filmowania, co przerodziło się w nagranie pełnometrażowej adaptacji dwóch części książki „Niewidzialna Gra”. Dzięki zdolnościom technicznym i wiedzy nabytej podczas studiów chętnie podejmuje nowe wyzwania związane z dynamicznym światem technologii, biznesu i mediów.
1 304 919, 00 zł
1 304 919, 00 zł
grudzień 2023
21.12.2023 r. – 21.06.2025 r.
Adres do korespondencji w sprawach realizacji projektu: katecheo@wntuf.pl
przedstawienie oferty cenowej na opracowanie i wdrożenie systemu informatycznego „ platforma katecheo.pl”,
Warsaw New Tech University Foundation
© 2024 Warsaw New Technology Foundation